Paylaşmak Güzeldir

13 Kasım 2013 Çarşamba

Meggings, Leggings, ve Hayata dair Çeşitlemeler

Meggings üzerine bir yazı yazdım. Sonra da artık blogu okuyanların yakından tanıdığı Mantyhose Çorap'a meggings hakkında ne düşündüğünü sorudm. Acaba bunun üzerine bir yazı yazar mıydı? Her zaman olduğu gibi nazikçe kabul etti isteğimi ve blogu daha zengin bir hale getirmek için klavye başına geçti. Ben meggings üzerine bir yazı beklerken çok daha iyisi geldi. Sadece erkekler için tayt modasından değil pek çok başka şeyden de bahseden, yazarı daha iyi tanımanızı sağlayacak bir yazı döşenmişti. Ilk başta bloga koymak konusunda çekindim. Çorap tavsiyeleri, külotlu çorap modası ve yer yer de çorap fetişi üzerine olan bir blogda bu konulara iligi duyup da blogu okuyan herkese kendini bu kadar açık açık tanıtmak istemeyebileceğini düşündüm ve bir kez daha sordum yayınlayabilir miyim diye. Olumlu cevabı alır almaz da bu yazıya başladım.Siz de okuyunca blogu içerik olarak zenginleştiren konuk yazarımızı daha yakından tanıyacksınız. Buyurun...

  Bir kitap,bir müzik albümü yada bir ürün alırken ambalajı yada tasarımı sizi ne kadar etkiler bilemiyorum ama benim için oldukça önemli diyebilirim.Gördüğüm yada almaya karar verdiğim bir ürünün kapağı ,tasarımı,renkleri ve üzerinde anlatılmak istenenler hiç aklımdan çıkmayabiliyor.Bir gün bir kitapçıda dolaşırken raflara henüz yerleştirilen pembe kapaklı bir kitap gözüme ilişti.Yazarın daha önce birkaç kitabını okumuş ve sevdiğim yazarların arasındaki yerini çoktan almıştı.Kitap birkaç gün içinde bitti.Daha sonra bir kere daha okudum.İyiki de okumuşum.Bu kitap ve yazarı hakkında kitabın yayınlanmasından sonra çok şeyler yazıldı.Hakkında yazılanlardan birisi de kitabın kapak tasarımında renk değişikliği yapılacağı ve iki farklı renk olarak satılacağı idi.Bu değişikliği gerektiren sebep olarak "erkek okuyucuların kitabın kapak renginden rahatsız olduklarını ve rahat okuyamadıkları " gösteriliyordu.Bu kitabı okurken bu konu aklımın ucundan dahi geçmemişti.Doğru, bize kitabın bile "delikanlısı" lazım diye düşündüm.Pembe kapaklı kitabı okuyan erkekler ,erkek değil mi acaba?Ben pembe kapaklı bu kitabı iyiki okumuşum.Yazarın yerinde olsam sonraki kitaplarımı da pembe kapaklı yapardım.Yayın evi sözünde durarak "Delikanlı renkte" olan kitabı piyasaya sürdü de rahat ettik. 
   
 1988 yılında henüz ondört yaşımdayken uzun saçlı ve biraz da asi görünümlü insanların yaptığı bir müzik türüne merak saldım ki sormayın.Deli gibi çalan bateri ve gitara bir de avazı çıktığınca bağıran vokal eklenince resmen kendimi kaybediyordum.Harçlıklardan biriktirerek aldığım ilk albüm hala elimde."Metallica ...and justice for all" yıl 1988.Türkiye' de ki albüm kapağı kare kalem çalışması ile piyasada idi.Grup üyelerinin sadece kafaları tasvir edilmiş.Yurt dışındaki basımında ise Themis vardı.Albüme adını veren şarkıda "adaletin duvarlarının yeşile boyalı" olduğundan bahsedilmekteydi.Yurt dışından getirttiğim ilk videolarında bu uzun saçlı dört kişinin ilk defa görüntülerini gördüm.Dönemin dergilerinden Blue Jean fotoğraflarını bastığı oluyordu ama çok az yer veriyorlardı gruba.Hıbır dergisinde sevgili Abdülkadir Elçioğlu da köşesi olan "Grup Perişan" da harika çizgileriyle onlardan bahsetmekteydi.Dediğim gibi videolarında uzun saçlıydılar ve tayt giyiyorlardı.Zayıf vücutlarında daracık strech pantolonlar vardı.Onların kıyafet ve görünüşleri hiç önemli değildi benim için.Artık yaşları ilerledi ama içleri ve yaptıkları müzik hiç değişmedi.Onları dinlediğim için çok mutluyum bana çok şeyler verdiler.
   

Yazdığım yazıların temelinde olaylara farklı bir yönden bakmaya çalışmaktayım.Yaptığım sadece madalyonun diğer tarafını görmeye çalışmak.Madalyonun görünen kısmı zaten herkes tarafından algılanır( Pink Floyd - Dark Side Of The Moon aklıma geldi).
     Spor yapanlar yada sporu sadece futbol olarak algılamayanlar, erkeklerin yıllardır farklı alanlarda tight,leggings( ayaksız tayt yada çorap) ve basınçlı külotlu çorap giydiklerini bilirler.Gerek bisiklet ve basketbol dalında gerekse atletizmde özellikle meggings( bayan türevi leggings) giydikleri bilinmektedir.Fotoğraflarda Ronaldo' nun yarı opak basınçlı çorap giydiğini,bir bisikletçinin giydiği taytı ve NBA yıldızlarından Dwyane Wade ve Kobe Bryant' ın da bu tür ürünleri kullandığını görmek mümkün.Eğer bu ürünleri günlük hayatta kullanmaya karar verirseniz kıyafetinizin bir uyum içinde olması gerekir.
   
 İnternette gördüğüm kadarıyla meggings hiç uygun olmayan kıyafetlerle kullanılmış ve doğal hiç hoş olmamış.Aslına bakarsanız tayt gibi ürünler kadında bile uzun boy ve düzgün fizik istiyor.Buna bir alternatif olarak benim de kullandığım çok dar kesim kot pantolonlar var.Örneğin Levi's  ve Pierre Cardin 'de erkekler için tasarlanmış lycra içerikl,i esnek, tayt tarzında pantolonlar çok güzel.Bu arada C&A mağazalarında da bu tür pantolonlar bulmanız mümkün.Eğer altına bot giymeyecekseniz biraz uzun tercih edin çünkü içeriğindeki lycra sayesinde bacak kısımları  toplanacağından paçalarınız kısa kalabilir.İşte size meggings alternatifi.Eğer kendinize güveniyorsanız C&A ' nın uzun boylu bayanlar için tasarladığı strech kot pantolonlardan alabilirsiniz.Bu tür pantolonların bacaklardaki kan akışını olumsuz etkilediği bilinmekte.Bu yüzden her gün giymemek gerekiyor.

2 yorum:

  1. yazıda ki vurgular başarılı olmuş.Metallıca yı görünce bi iki şarkı açayım dedim derken konser izledim:) Kobe Bryant neydi yaa :) zaman tüneline girdim gece gece :) tebrikler

    YanıtlaSil
  2. Bu yazı için teşekkürü hakeden elbette Mantyhose Çorap. Ben sadece aracılık ettim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...