Paylaşmak Güzeldir

30 Mayıs 2013 Perşembe

Burnu açık ayakkabı ile çorap giyilir mi?


Yaz geldi burnu açık ayakkabılar raflardan indi. Ama bazılarımız çorap giymekten vazgeçemiyor ya da mecburen giyiyoruz. Ben eğer açık ayakkabı giyeceksem çorabı tamamen unutmaya çalışıyorum ama kimi zaman çaresiz kalabiliriz. Bazı arkadaşlarım da ancak külotlu çorap ile kendilerini çıplak değilmiş gibi hissediyor. Sonuçta sebep ne olursa olsun her birimizin ilkbahar yaz döneminde açık ayakkabı külotlu çorap ikilisi hakkında ciddi ciddi düşündüğümüz anlar oluyor. Kısa yoldan aşık burunlu ayakkabı ile külotlu çorap giyilir mi sorusuna cevap vereyim: Giyilmez. Yani eğer son bir iki senedir piyasada görünmeye başlayan burun kısmı açık (bununla burnu dikişsiz ve şeffaf çoraplardan bahsetmiyorum) çoraplardan giymeyecekseniz asla açık ayakkabı ile külotlu çorap ikilisini bir araya getirememelisiniz. Açık burun ayakkabı ve çorap kadar ağır bir moda suçu daha yoktur bence.

Peki eğer açık burunlu çoraplardan var ise o zaman ne yapalım? Her şart altında giyebilir miyiz? Öncelikle bu tamamen elbise ve ayakkabı seçiminize bağlı. Tam yazlık bir elbise ve sandalet gibi bir ayakkabı ile ne olursa olsun çorap giymeyin. Sandalet tipi ayakkabı ve yazlık elbise ikilisinin temel amacı hafif ve rahat bir görüntü sergilemektir. Çorap ne kadar ince ve ten renginize uygun olsa da bu amaca asla yardım etmez. Açık ayakkabı ve açık burunlu çorap ikilisini ancak yaz geceleri için düşünmelisiniz ve gündüz çorap fikrini tamamen aklınızdan çıkartmalısınız.

Seçeneklerim neler?


Piyasada çok fazla seçeneğiniz olduğu söylenemez ama yine de kayda değer bir kaç ürün var. Mesela DoReMi mağazalarında Calze Di Moda'nın Parmaksız Külotlu Çorap'ını bulabilirsiniz.15 Denye kalınlığındaki bu çorap size iyi bir parmak dekoltesi sunacak. Ben bir çift denedim ve genel olarak memnun kaldım ama Sahra, Ten, ve Siyah renk seçenekleri biraz sınırlı. Ayrıca insana keşke 10 Denyeden daha ince bir seçenek de sunabilselerdi diye iç geçirtiyor. Kalite olarak Penti Dekolte Çoraptan daha iyi olduğunu söyleyebilirim. 

Daymod Parmaksız 8


DoReMi parmaksız çorapta 15 denye gibi nispeten kalın bir dokuyu tercih ederken Daymod parmaksız çorabı için uygun kalınlık olarak 8 denyeyi seçmiş. Açıkçası bu tercihte yanıldıklarını söyleyemem. Üstelik Daymod yüzde 20 Elastan oranı ile çok kaliteli bir çorap yaratmış. Sadece bir defa giydim ve onu da sadece evde denemek üzere ama gerçekten başarılı buldum. Zaten benim Penti'ye alternatifler aradığımı biliyorsunuz. Yazın açık ayakkabılar için çorap kaçınılmaz ise Daymod Parmaksız 8 yeteri kadar iyi bir seçim olacaktır. Ancak Daymod da DoReMi gibi siyah, ten, ve naturel olmak üzere sadece üç renk seçeneği sunuyor. Eğer yazın bronzlaşmış bacaklarınızla giyecekseniz en azından bronz ten seçeneğinin olmasını beklersiniz ama büyük ihtimalle bu tip çorapların pazarı küçük olduğu için çok fazla renk üretmiyorlar.

Son söz olarak şunları söylemeliyim aynı yazın külotlu çorap giymek üzerine söylediğim gibi, eğer kaçabilirseniz kaçın. Eğer kaçamazsanız siyah çorap giymeyin. Yazın hele hele açık ayakkabı ile siyah külotlu çorap giymek açık burunlu dahi olsa gerçekten iç karartıcı bir şey. Ben olsam parmaksız çoraplarda siyah seçeneğini sunmam bile.

Bir de burnu şeffaf, burunsuz diye tabir edilen çoraplar ne kadar ince ve açık renk olursa olsunlar o ayakkabının burnundan kendilerini belli ederler. Nasıl olsa burun dikisi yok falan diye parmaksız çorabın yerini tutacağını düşünmeyin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...