Paylaşmak Güzeldir

15 Mart 2013 Cuma

14 Mart 2013 Günün Çorabı Daymod Safir 20


Üst üste iki kere 40 denye çorap tanıtınca beni yaşlı içi geçmiş bir şey mi sandınız? Aslında tamamen opak olmadıkça çorap ne kadar kalın olursa benim için o kadar iyi. Çünkü kalın çorap daha fazla destek, daha fazla destek de daha az varis tehlikesi demek. Ancak her zaman şık bile olsa 40 denye çorap giyemeyiz. Kimi zaman daha şık olmamız gerek, kimi zaman da hava daha kalın çoraplar için uygun olmaz. Hemen her gün külotlu çorap giymek zorunda olan profesyonel kadının mutlaka bir favori markası olur. Bu marka son zamanlarda pek çoğumuz için Penti. Ancak bunun sebebi çoraplarının kalitesinden ziyade pazarlama ağının genişliği. Eğer marka sormadan ince çorap isterseniz girdiğiniz on dükkandan sekizinde otomatik olarak elinize bir çift Fit 15 ya da Penti Süper tutuştururlar. Her tarafı saran Penti dükkanları da işin cabası. Oysa piyasada en az penti kadar kaliteli çorap üreten, çeşidi o kadar bol olmasa da en azından fiyatı ve kalitesi ile Penti'ye tercih edebileceğimiz Birkaç marka daha var. Benim son zamanlardaki favori çorap markam Daymod. Ürün çeşitliliği henüz penti kadar iyi değil belki ama özellikle gündelik çorapları kesinlikle Penti ürünlerinden daha dayanıklı. Bu gün de Daymod'un Penti'nin Fit serisi ile Premier Serisi arasında bir yere oturabilecek olan Safir serisinden Safir 20 den bahsedeceğim. Bu gün işten gelip de bu yazıyı yazarken yaklaşık on bir saattir üzerimde olan çorap Safir 20.

 Daymod'un başka ürünlerini daha önce giymiş ve bir ikisi hakkında yazmıştım bile. Ancak Safir 20 serisi ile ilk tecrübem bugün oldu. Geçen ay Elit Mat 15 alırken denemek için bir çift de bronz ten Safir 20 almıştım. Bu sabah giymeye karar verdim. Çok çok memnun kaldığımı söylemeliyim. Penti Süper zaten uzun zamandır repertuvarımdan çıkmış sayılır. Hem düşük Lycra oranı ile yeteri kadar şık değil hem de o kadar çabuk kaçıyor ki bir iki lira daha ucuza alıyor olmanın Hiçbir anlamı kalmıyor. Fit 15 ve Fit 20 için çekmecemde bir yer hep vardı. Sonuçta dayanıksız çoraplar belki ama yine de günlük kullanım için yeterli kalite ve şıklıktalar. Ancak diyebilirim ki bu günden sonra Daymod Safir 20 de çorap çekmecemin bir köşesinde yer edindi kendine.

Safir 20 adından da anlayacağımız gibi 20 denye kalınlığında. Safir serisinin 8 ve 40 denyelik iki tipi daha varmış ama onlara henüz daha el sürmeye zamanım olmadı. Ancak kısa zamanda onları da deneyeceğim. Safir 20 yüzde 14 elastan (Lycra) oranı ile oldukça esnek. Bu oran neredeyse Penti Fit 15 ile aynı. Ancak Safir'in farkı burun ve ağ kısmının da tamamen şeffaf olması. Bunun faydası ne? Asla açık ayakkabıyla çorap giymem. Ama kimi zaman burnu oldukça az kapatan babetler ya da ince burunlu topuklular giyerim. İşte böyle zamanlarda burun kısmı destekli çorapların o felaket görüntüyü oluşturacağından çok korkarım. Burun kısmı tamamen şeffaf olan Safir 20 ile bu korkum ortadan kalkıyor. Elbette burun kısmı destekli olmayınca dayanıklılık sorunu oluyor mu diye merak edebilir insan. Ben de önce şüpheyle yaklaştım ama ilk gün testinden başarıyla geçti. Külot kısmında da iz olmaması kısa veya yırtmaçlı etekler için önemli. Zaten o kadar kısa etek giymem genelde ama oturup kalkarken bir anlığına bile olsa çorap izi göstermek benim için tahammül edilemez bir şey. Ayrıca o iğrenç izi aynada görmek bile şıklık hissimi bozardı normal günlerde.

Fiyatı ile de tam Fit ve premier serilerinin arasına oturuyor. Ben bunu yazarken Daymod'un web sitesinde fiyatı 6.20 TL.

Renk seçeneği Penti kadar çok değil Maalesef ama günlük ihtiyaçlar için yeterli olacaktır. Ben şahsen mürdüm ve antrasit renklerinin olmamasına üzüldüm epeyce ama bronz teni (38) tam istediğim tonda. Tavsiye edilir.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...