Paylaşmak Güzeldir

8 Aralık 2013 Pazar

Kış için çorap fikirleri


Mantyhose Çorap'dan muhteşem bir yazı daha. Bu adam beni çorap kültürü ile şaşırtmaya devam ediyor. Ben de utanmadan onun bu kültürünü blogu zenginleştirmek için kullanmaya devam ediyorum. Hanımlar, ben olsam onun bu bilgisinden yararalanırdım. Çorap fetişi olan erkek okurlarımızın ise Mantyhose Çorap'ın bilgi ve tecrübesinden öğreneceği çok şey var.



Havanın iyice soğuduğu şu günlerde sanırım kalın külotlu çoraplardan bahsetmek daha uygun olacaktır diye düşünüyorum.Firmaların ürün çeşitleri arasında kışlık çoraplar çok farklı modellerde ve renklerde.Bu tür çoraplar genelde teni göstermeyen pamuklu yani koton denilen çeşitli kalınlıklarda olan çoraplar.Bunların arasında Mikro40-70-100 ve Opak 40-50 gibi çeşitlerinin olduğu gibi Penti gibi markalarda Kaşmir ve Angora Yün olarak adlandırılan külotlu çoraplar da mevcut.Son dönemlerde Thermal denilen 150 Den kalınlıkta üretilen Daymod ve Penti ‘ nin yanısıra Katia Çorapta da bulabileceğiniz külotlu çoraplar mevcut.

Eğer giyeceğiniz kalın çorabın parlak olmasını da istiyorsanız bu konuda hem kolay bulabileceğiniz hem de fiyatına göre kaliteli olan Wet Look denilen külotlu çoraplar var.Kalınlıkları 80Den ile 200Den arasında değişmekte.Pamuk yada yün içerikli olan çoraplara nazaran daha az ısıttığını söyleyebilirim.Fakat daha fazla elastan içerdiğinden bacağınıza oturuşu gerçekten güzel ve rahat.Bu modellerden Daymod Çorapta Wet Look 80 ve 200 Den ,Penti’de de 120Den kalınlıkta olan külotlu çoraplar mevcut.Her iki markanın çorabı görünüm olarak aynı olsa da elastan içeriği bakımında Daymod birkaç adım önde diyebilirim.

Çünkü Daymod Wet Look 200 ‘ de %17 elastan 80Den olan modelinde de %14 elastan var.Penti de bu oran sadece%6.Bence bu konuda sadece bu değerlere bakarak karar vermeyin çünkü herkesin anatomik yapısı farklı olduğundan hangi çorapla kendinizi rahat hissettiğiniz daha ön planda.Her iki markanın bu çorap çeşidini alıp giyin, kesinlikle memnun kalacaksınız.Wet look çorapların külot dokumasının kalınlığı ,bacak ve parmak bölümlerinin  kalınlığı ile aynı.Daymod ‘ da biraz parmaklar güçlendirilmiş ama bence tam olarak Sheer To Waist(STW) model bir çorap.Daymod Wet Look, renk bakımından yedi farklı renkte kendi sitesinde satılmakta.Mor renk olarak bile üretilmiş.Daymod markası bazı çeşitlerde ilginç renkler denemekte.Örneğin Lady Fity15 çorabında pembe(21),gül kurusu(71),pudra(135) ve kum(83)  gibi çok değişik renklerde üretim yapmaktalar.Bunun yanısıra kemik(11) ve beyaz(10) renkleride var.Bunlar gerçekten çok önemli renkler diye düşünüyorum çünkü 15Den kalınlıkta çorap üretip ( Avrupalı firmalar da dahil buna)  bu renkleri çalışan çok çok az firma var.Hatta bildiğim kadarıyla kırmızı renk bile mevcuttu ama sonradan üretimden kaldırdılar.Bu arada ben kendimi kaptırmış yazarken lafı tekrar Daymod’ a nasıl getirdim anlamadım doğrusu..Konuyu biraz değiştirelim.

   
Eğer bu mevsimde ince çorap giymek isterseniz botlarınızın içinde ayaklarınızın üşüyeceği muhtemeldir.Böyle durumlarda genelde ince çorabın üzerine, bilekte biten daha kalın çorapların giyildiğini biliyorum.Fakat gün içinde ayaktan çıkarmış gibi kayması rahatsız edici bir durumdur.Yakın bir zaman önce internette gördüğüm ve takibe aldığım “ Bootights “ çorapları bu durumu tamamen çözmüşler diyebilirim.Çünkü ayak bölümleri farklı kalınlıkta bir dokumaya sahip olan ince çoraplardan fileli çoraplara ve desenli olanlara kadar birçok modelde çorap üretmişler.Hatta bazı çorapların ayak bölümleri farklı renklerden  ve desenlerden oluşmakta.Buna benzer bildiğim ve Polonya’ da üretim yapan “ Knittex “ markasının bu tür ,30 Den kalınlıkta olan bir çorabı var.Ayak kısmı ise 100 Den olarak belirtilmiş.Aslında kalınlık bakımından biraz tereddütteyim çünkü Knittex’ in  bu modeline yapılan yorumlarda çorabın daha ince olduğundan bahsedilmiş.Ben henüz bu modelden kullanmadım.Umarım bu çoraplardan kullanmış olanlarınız vardır ve görüşlerini bizlerle paylaşır.İllaki bu marka yada modeller hakkında yorum yapmanız şart değil tabi ki…



  Burada bahsetmem gereken çok önemli bir çorap var.Comfilon Activskin A4012 modeli kısmen opak ve yarı opak bölümlerden oluşan iki farklı kalınlığa sahip bir külotlu çorap.Dizaltı bölümü 100 Den ,dizüstü ve külot bölümü ise 60 Den civarında bir kalınlığa sahip.Benim için bu çorabı daha önemli kılan bölümü dizaltı kısmının destekli olması ve bacağıma ekstra güç sağlaması.Kış mevsiminde kullanabileceğiniz ideal çoraplardan biri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...